Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %34,0 %1 150 00096 %
Yle TV213,4 %7,9 %1 050 00088 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,1 %931 00078 %
Yle yhteensä55,6 %46,0 %1 162 00097 %
MTV317,1 %23,2 %1 088 00091 %
Sub1,6 %1,9 %728 00061 %
AVA1,3 %0,9 %586 00049 %
C More Total0,5 %0,6 %116 00010 %
MTV yhteensä20,5 %26,5 %1 110 00093 %
Nelonen5,3 %7,8 %987 00082 %
Jim1,9 %1,9 %660 00055 %
Liv1,2 %1,2 %623 00052 %
Hero0,9 %1,3 %480 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %12,3 %1 033 00086 %
TV52,4 %2,7 %726 00061 %
Kutonen1,5 %1,6 %526 00044 %
Frii1,7 %2,0 %504 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
TLC1,4 %1,7 %461 00039 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,8 %863 00072 %
STAR Channel1,6 %1,3 %508 00042 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %492 00041 %
Disney Finland3,7 %2,8 %678 00057 %
Paramount Network0,1 %0,1 %74 0006 %
AlfaTV0,9 %1,6 %506 00042 %
Muut1,9 %1,8 %274 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.