Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,2 %1 770 00071 %
Yle TV211,7 %7,2 %1 647 00066 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 188 00048 %
Yle yhteensä44,1 %35,6 %1 994 00080 %
MTV318,6 %24,0 %1 845 00074 %
Sub3,0 %3,2 %1 276 00051 %
AVA2,5 %2,3 %995 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %156 0006 %
MTV yhteensä24,3 %29,8 %1 993 00080 %
Nelonen7,9 %10,7 %1 703 00068 %
Jim2,6 %2,9 %1 044 00042 %
Liv2,5 %2,3 %1 028 00041 %
Hero1,3 %1,6 %727 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,4 %1 882 00075 %
TV53,1 %3,4 %1 176 00047 %
Kutonen1,3 %1,3 %790 00032 %
Frii2,3 %2,4 %757 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC2,8 %3,0 %762 00030 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,5 %1 545 00062 %
STAR Channel2,3 %2,2 %805 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %659 00026 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 073 00043 %
Paramount Network0,2 %0,1 %131 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %523 00021 %
Muut2,6 %2,2 %515 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 223 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.