Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,4 %1 689 00067 %
Yle TV211,1 %7,8 %1 527 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 060 00042 %
Yle yhteensä43,5 %37,1 %1 909 00076 %
MTV320,6 %26,3 %1 747 00069 %
Sub2,9 %3,2 %1 079 00043 %
AVA2,8 %2,5 %896 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %221 0009 %
MTV yhteensä26,9 %32,6 %1 888 00075 %
Nelonen7,5 %10,1 %1 467 00058 %
Jim2,1 %1,7 %857 00034 %
Liv2,1 %2,1 %921 00037 %
Hero1,0 %1,3 %579 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,1 %1 679 00067 %
TV53,2 %2,7 %1 032 00041 %
Kutonen1,1 %1,0 %641 00025 %
Frii2,2 %2,0 %613 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,9 %2,8 %635 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 356 00054 %
STAR Channel1,7 %1,5 %627 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %548 00022 %
Disney Finland3,4 %2,7 %889 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %580 00023 %
Muut2,6 %2,3 %553 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 161 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.