Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,6 %33,5 %1 187 00095 %
Yle TV212,7 %8,9 %1 062 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %915 00073 %
Yle yhteensä53,0 %45,8 %1 198 00096 %
MTV318,7 %25,2 %1 140 00091 %
Sub1,9 %2,3 %735 00059 %
AVA2,0 %1,6 %647 00052 %
C More Total0,9 %1,0 %175 00014 %
MTV yhteensä23,6 %30,1 %1 159 00093 %
Nelonen5,1 %7,1 %947 00076 %
Jim2,1 %1,7 %672 00054 %
Liv1,2 %1,2 %639 00051 %
Hero0,8 %1,0 %471 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,0 %1 030 00082 %
TV52,3 %1,9 %718 00058 %
Kutonen1,3 %1,0 %509 00041 %
Frii1,8 %1,8 %511 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,6 %444 00036 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,4 %867 00069 %
STAR Channel0,8 %0,9 %416 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %491 00039 %
Disney Finland3,0 %2,3 %633 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,1 %2,7 %629 00050 %
Muut2,1 %2,0 %347 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.