Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 026 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %26,5 %1 579 00065 %
Yle TV214,6 %11,6 %1 505 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 019 00042 %
Yle yhteensä45,4 %40,8 %1 775 00073 %
MTV315,2 %20,4 %1 589 00065 %
Sub3,9 %4,6 %1 147 00047 %
AVA1,7 %1,6 %772 00032 %
C More Total1,9 %2,2 %343 00014 %
MTV yhteensä22,6 %28,7 %1 749 00072 %
Nelonen6,0 %7,8 %1 372 00056 %
Jim2,8 %2,6 %955 00039 %
Liv1,2 %1,3 %808 00033 %
Hero1,0 %1,4 %632 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,1 %1 569 00064 %
TV53,7 %3,2 %1 065 00044 %
Kutonen3,0 %2,6 %875 00036 %
Frii1,4 %1,3 %610 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,0 %0,9 %533 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,3 %1 339 00055 %
STAR Channel2,4 %2,0 %734 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %738 00030 %
Disney Finland5,7 %4,3 %1 027 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %617 00025 %
Muut4,9 %4,2 %690 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 026 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.