Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %26,4 %3 268 00066 %
Yle TV212,8 %9,6 %3 032 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %2 078 00042 %
Yle yhteensä44,5 %38,9 %3 684 00074 %
MTV317,9 %23,5 %3 336 00067 %
Sub3,4 %3,8 %2 227 00045 %
AVA2,2 %2,1 %1 668 00034 %
C More Total1,3 %1,4 %564 00011 %
MTV yhteensä24,8 %30,7 %3 637 00073 %
Nelonen6,8 %9,0 %2 839 00057 %
Jim2,4 %2,1 %1 812 00037 %
Liv1,7 %1,7 %1 730 00035 %
Hero1,0 %1,3 %1 211 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,2 %3 248 00066 %
TV53,4 %2,9 %2 097 00042 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 516 00031 %
Frii1,8 %1,6 %1 223 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 167 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,5 %2 694 00054 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 361 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 285 00026 %
Disney Finland4,6 %3,5 %1 916 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %1 198 00024 %
Muut3,8 %3,2 %1 243 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 187 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.