Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,5 %38,1 %1 065 00095 %
Yle TV210,7 %8,4 %964 00086 %
Yle Teema2,4 %2,7 %703 00063 %
Yle Fem1,3 %1,7 %615 00055 %
Yle yhteensä56,9 %50,9 %1 075 00096 %
MTV317,6 %22,9 %1 007 00090 %
Sub1,3 %1,5 %615 00055 %
AVA1,3 %1,1 %500 00045 %
C More Total1,5 %1,0 %137 00012 %
MTV yhteensä21,8 %26,4 %1 027 00092 %
Nelonen5,9 %8,0 %893 00080 %
Jim1,6 %1,7 %583 00052 %
Liv1,7 %1,7 %578 00052 %
Hero0,8 %1,0 %372 00033 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %50 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,9 %948 00085 %
TV51,2 %1,3 %532 00048 %
Kutonen0,8 %0,8 %396 00035 %
Frii1,3 %1,3 %367 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
TLC0,4 %0,3 %266 00024 %
Warner Bros. Discovery4,4 %4,2 %697 00062 %
STAR Channel1,4 %1,2 %451 00040 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %286 00026 %
Disney Finland2,8 %2,2 %530 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %35 0003 %
Muut3,6 %3,3 %514 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.