Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,4 %1 822 00074 %
Yle TV210,0 %7,8 %1 720 00069 %
Yle Teema2,0 %2,1 %970 00039 %
Yle Fem1,2 %1,5 %831 00034 %
Yle yhteensä43,6 %37,8 %2 046 00083 %
MTV319,1 %23,9 %1 915 00077 %
Sub2,7 %3,0 %1 216 00049 %
AVA2,5 %2,5 %1 007 00041 %
C More Total1,2 %0,7 %236 00010 %
MTV yhteensä25,5 %30,1 %2 047 00083 %
Nelonen9,6 %12,3 %1 747 00071 %
Jim2,5 %2,3 %1 090 00044 %
Liv3,8 %3,7 %1 175 00047 %
Hero1,3 %1,5 %699 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %114 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,1 %1 932 00078 %
TV52,3 %2,4 %1 040 00042 %
Kutonen1,0 %0,9 %715 00029 %
Frii1,7 %1,7 %642 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %73 0003 %
TLC1,0 %0,8 %531 00021 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %1 409 00057 %
STAR Channel2,2 %1,9 %915 00037 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %517 00021 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 081 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %108 0004 %
Muut3,2 %2,8 %759 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 243 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.