Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 682 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,8 %3 675 00070 %
Yle TV211,3 %8,9 %3 621 00069 %
Yle Teema2,0 %2,1 %2 012 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 675 00032 %
Yle yhteensä43,3 %38,3 %4 234 00081 %
MTV316,6 %21,3 %3 864 00074 %
Sub3,0 %3,5 %2 604 00050 %
AVA1,8 %1,9 %1 896 00036 %
C More Total1,9 %1,2 %607 00012 %
MTV yhteensä23,2 %27,8 %4 175 00080 %
Nelonen9,6 %12,0 %3 632 00070 %
Jim2,6 %2,5 %2 306 00044 %
Liv2,8 %2,7 %2 223 00043 %
Hero1,3 %1,7 %1 515 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %327 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,5 %4 004 00077 %
TV52,4 %2,6 %2 217 00042 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 717 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 304 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %188 0004 %
TLC0,7 %0,6 %1 034 00020 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %2 961 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 096 00040 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 260 00024 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 444 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %259 0005 %
Muut4,4 %3,6 %1 767 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 682 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.