Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-52/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,1 %3 545 00073 %
Yle TV210,9 %8,9 %3 388 00070 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 982 00041 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 623 00033 %
Yle yhteensä43,6 %38,6 %3 965 00082 %
MTV316,7 %21,3 %3 676 00076 %
Sub3,0 %3,4 %2 516 00052 %
AVA1,9 %1,9 %1 862 00038 %
C More Total1,8 %1,2 %569 00012 %
MTV yhteensä23,4 %27,8 %3 950 00081 %
Nelonen9,3 %11,7 %3 409 00070 %
Jim2,6 %2,5 %2 247 00046 %
Liv2,8 %2,7 %2 167 00045 %
Hero1,4 %1,7 %1 492 00031 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %302 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,3 %3 759 00077 %
TV52,5 %2,6 %2 159 00044 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 671 00034 %
Frii1,5 %1,4 %1 286 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %184 0004 %
TLC0,7 %0,6 %1 012 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,9 %2 862 00059 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 979 00041 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 228 00025 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 313 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %257 0005 %
Muut4,2 %3,5 %1 693 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 359 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.