Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,8 %34,9 %1 088 00095 %
Yle TV212,5 %9,0 %977 00085 %
Yle Teema2,3 %2,3 %683 00060 %
Yle Fem1,2 %1,6 %610 00053 %
Yle yhteensä55,9 %47,7 %1 099 00096 %
MTV317,0 %23,7 %1 034 00090 %
Sub1,5 %1,6 %660 00058 %
AVA1,5 %1,3 %514 00045 %
C More Total1,3 %1,0 %141 00012 %
MTV yhteensä21,4 %27,6 %1 051 00092 %
Nelonen6,1 %8,6 %909 00080 %
Jim1,7 %1,9 %611 00053 %
Liv1,6 %1,7 %587 00051 %
Hero0,7 %1,0 %394 00034 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %28 0002 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,5 %969 00085 %
TV51,6 %1,6 %616 00054 %
Kutonen1,4 %1,5 %443 00039 %
Frii1,5 %1,8 %398 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,6 %345 00030 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,8 %777 00068 %
STAR Channel1,0 %0,8 %409 00036 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %382 00033 %
Disney Finland2,9 %2,1 %544 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %28 0002 %
Muut3,4 %3,3 %557 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 105 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.