Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %9,9 %784 00057 %
Yle TV214,0 %11,3 %874 00064 %
Yle Teema1,2 %0,9 %316 00023 %
Yle Fem0,6 %0,7 %242 00018 %
Yle yhteensä26,1 %22,9 %1 036 00076 %
MTV316,0 %20,3 %961 00070 %
Sub6,0 %6,4 %707 00052 %
AVA2,5 %2,6 %443 00032 %
C More Total2,0 %1,3 %136 00010 %
MTV yhteensä26,6 %30,7 %1 084 00079 %
Nelonen12,4 %15,2 %895 00065 %
Jim3,9 %3,7 %561 00041 %
Liv3,6 %3,6 %535 00039 %
Hero1,6 %1,9 %334 00024 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %51 0004 %
Nelonen Media yhteensä22,0 %25,1 %1 017 00074 %
TV54,4 %4,1 %593 00043 %
Kutonen3,2 %3,1 %458 00033 %
Frii1,8 %1,5 %278 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %46 0003 %
TLC1,4 %1,2 %281 00021 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,6 %818 00060 %
STAR Channel5,2 %4,3 %523 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %369 00027 %
Disney Finland8,4 %6,5 %644 00047 %
Music TV0,7 %0,5 %120 0009 %
Muut4,6 %3,9 %394 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.