Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-52/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,1 %1 246 00086 %
Yle TV211,7 %9,7 %1 124 00078 %
Yle Teema2,1 %1,9 %742 00052 %
Yle Fem1,1 %1,2 %580 00040 %
Yle yhteensä42,0 %37,0 %1 303 00090 %
MTV315,2 %20,2 %1 221 00085 %
Sub3,4 %3,6 %887 00062 %
AVA2,1 %2,3 %685 00048 %
C More Total1,5 %1,1 %179 00012 %
MTV yhteensä22,2 %27,2 %1 272 00088 %
Nelonen9,2 %11,7 %1 116 00077 %
Jim2,3 %2,2 %750 00052 %
Liv2,6 %2,7 %759 00053 %
Hero1,7 %2,2 %604 00042 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %55 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,1 %1 206 00084 %
TV53,3 %3,1 %830 00058 %
Kutonen2,6 %2,5 %677 00047 %
Frii2,0 %2,0 %554 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,8 %0,8 %422 00029 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,1 %1 030 00071 %
STAR Channel2,7 %2,2 %630 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %578 00040 %
Disney Finland5,7 %4,3 %804 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %53 0004 %
Muut4,1 %3,3 %573 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 356 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.