Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,0 %1 230 00086 %
Yle TV210,6 %8,8 %1 091 00077 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %885 00062 %
Yle yhteensä41,4 %36,1 %1 287 00091 %
MTV315,1 %19,7 %1 203 00085 %
Sub3,7 %4,0 %877 00062 %
AVA2,1 %2,3 %685 00048 %
C More Total1,5 %1,1 %177 00012 %
MTV yhteensä22,3 %27,1 %1 256 00088 %
Nelonen8,6 %11,4 %1 089 00077 %
Jim3,0 %3,1 %740 00052 %
Liv2,8 %2,9 %771 00054 %
Hero1,8 %2,3 %623 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,7 %1 184 00083 %
TV53,5 %3,3 %863 00061 %
Kutonen2,6 %2,6 %681 00048 %
Frii2,2 %2,2 %568 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC1,3 %1,3 %459 00032 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,9 %1 043 00073 %
STAR Channel2,5 %2,0 %626 00044 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %584 00041 %
Disney Finland5,4 %4,0 %800 00056 %
Music TV0,1 %0,0 %45 0003 %
AlfaTV0,4 %0,6 %357 00025 %
Muut3,6 %2,5 %361 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.