Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,3 %1 787 00067 %
Yle TV210,6 %7,4 %1 683 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 143 00043 %
Yle yhteensä42,8 %35,0 %2 059 00077 %
MTV318,5 %24,1 %1 904 00071 %
Sub3,1 %3,3 %1 243 00047 %
AVA2,6 %2,4 %957 00036 %
C More Total0,9 %0,6 %229 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,5 %2 086 00078 %
Nelonen8,9 %11,7 %1 740 00065 %
Jim2,9 %3,3 %1 029 00039 %
Liv3,3 %3,2 %1 130 00042 %
Hero1,2 %1,4 %692 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,6 %1 949 00073 %
TV52,8 %2,8 %1 160 00043 %
Kutonen1,2 %1,3 %738 00028 %
Frii2,2 %2,3 %687 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,0 %1,9 %688 00026 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,6 %1 527 00057 %
STAR Channel2,2 %1,9 %813 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %630 00024 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 065 00040 %
Music TV0,1 %0,1 %77 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %469 00018 %
Muut2,6 %2,1 %541 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 360 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.