Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %25,7 %1 793 00067 %
Yle TV29,1 %6,6 %1 630 00061 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %1 146 00043 %
Yle yhteensä43,5 %35,7 %2 035 00076 %
MTV319,6 %25,9 %1 879 00070 %
Sub2,9 %3,0 %1 189 00044 %
AVA2,5 %2,3 %928 00035 %
C More Total0,6 %0,4 %208 0008 %
MTV yhteensä25,5 %31,6 %2 027 00076 %
Nelonen8,5 %11,4 %1 649 00062 %
Jim2,2 %2,1 %940 00035 %
Liv2,5 %2,3 %998 00037 %
Hero1,0 %1,3 %631 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,1 %1 849 00069 %
TV52,7 %2,8 %1 077 00040 %
Kutonen1,2 %1,2 %735 00027 %
Frii2,2 %2,3 %672 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC3,0 %2,8 %720 00027 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,3 %1 463 00055 %
STAR Channel2,1 %2,1 %738 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %618 00023 %
Disney Finland3,8 %3,3 %1 012 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %182 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %483 00018 %
Muut2,5 %2,0 %525 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.