Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,5 %3 483 00066 %
Yle TV29,9 %7,4 %3 240 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 266 00043 %
Yle yhteensä43,1 %36,3 %3 960 00075 %
MTV317,4 %23,4 %3 616 00068 %
Sub3,4 %3,6 %2 466 00047 %
AVA2,0 %1,9 %1 760 00033 %
C More Total1,1 %0,8 %525 00010 %
MTV yhteensä23,9 %29,8 %3 934 00074 %
Nelonen8,1 %10,9 %3 233 00061 %
Jim2,6 %2,4 %1 985 00038 %
Liv2,0 %1,9 %1 891 00036 %
Hero1,1 %1,4 %1 352 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,8 %3 613 00068 %
TV52,8 %2,9 %2 188 00041 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 721 00033 %
Frii1,8 %1,9 %1 318 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %114 0002 %
TLC2,0 %1,9 %1 305 00025 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,4 %2 912 00055 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 616 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 450 00027 %
Disney Finland5,2 %4,2 %2 187 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %410 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %994 00019 %
Muut3,4 %2,7 %1 175 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 492 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.