Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,3 %3 490 00066 %
Yle TV211,9 %8,9 %3 385 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 295 00044 %
Yle yhteensä43,5 %36,4 %4 041 00077 %
MTV316,3 %21,7 %3 664 00070 %
Sub3,5 %3,8 %2 588 00049 %
AVA1,9 %2,0 %1 783 00034 %
C More Total1,6 %1,3 %591 00011 %
MTV yhteensä23,3 %28,7 %4 057 00077 %
Nelonen8,2 %10,8 %3 387 00064 %
Jim3,0 %3,3 %2 128 00040 %
Liv2,5 %2,6 %2 089 00040 %
Hero1,3 %1,7 %1 459 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,4 %3 786 00072 %
TV52,9 %3,0 %2 355 00045 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 741 00033 %
Frii1,8 %1,9 %1 346 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %119 0002 %
TLC1,4 %1,3 %1 253 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,9 %3 036 00058 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 749 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 472 00028 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 262 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %170 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %972 00018 %
Muut3,4 %2,7 %1 205 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 594 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.