Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,8 %3 354 00068 %
Yle TV29,5 %7,4 %3 026 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 207 00045 %
Yle yhteensä43,3 %36,5 %3 714 00076 %
MTV317,4 %23,3 %3 424 00070 %
Sub3,3 %3,6 %2 354 00048 %
AVA2,0 %1,9 %1 729 00035 %
C More Total1,1 %0,8 %474 00010 %
MTV yhteensä23,8 %29,7 %3 701 00075 %
Nelonen8,0 %10,9 %3 055 00062 %
Jim2,7 %2,5 %1 934 00039 %
Liv2,0 %2,0 %1 846 00038 %
Hero1,2 %1,4 %1 334 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,7 %3 413 00069 %
TV52,9 %2,9 %2 125 00043 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 678 00034 %
Frii1,9 %1,9 %1 298 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %106 0002 %
TLC2,1 %2,0 %1 279 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,4 %2 806 00057 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 565 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 418 00029 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 115 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %402 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %986 00020 %
Muut3,1 %2,6 %1 077 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 188 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.