Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %32,1 %1 197 00094 %
Yle TV26,9 %4,8 %1 038 00082 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,9 %931 00073 %
Yle yhteensä44,5 %40,7 %1 212 00095 %
MTV326,3 %32,7 %1 171 00092 %
Sub3,1 %3,2 %758 00060 %
AVA2,3 %1,7 %598 00047 %
C More Total1,2 %1,3 %263 00021 %
MTV yhteensä32,9 %38,8 %1 203 00095 %
Nelonen5,7 %7,4 %978 00077 %
Jim2,1 %1,1 %642 00050 %
Liv1,4 %1,3 %560 00044 %
Hero0,5 %0,6 %370 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,4 %1 047 00082 %
TV51,7 %1,6 %674 00053 %
Kutonen1,8 %1,3 %490 00039 %
Frii1,6 %1,3 %529 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,7 %1,4 %413 00033 %
Warner Bros. Discovery6,9 %5,6 %850 00067 %
STAR Channel0,8 %0,7 %417 00033 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %502 00039 %
Disney Finland3,7 %2,6 %630 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,7 %366 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.