Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,4 %34,8 %1 204 00095 %
Yle TV26,1 %4,7 %1 047 00082 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %889 00070 %
Yle yhteensä46,0 %43,2 %1 227 00096 %
MTV325,5 %31,2 %1 168 00092 %
Sub2,6 %3,0 %767 00060 %
AVA2,7 %2,4 %636 00050 %
C More Total1,0 %1,0 %236 00019 %
MTV yhteensä31,9 %37,6 %1 186 00093 %
Nelonen5,7 %6,5 %1 018 00080 %
Jim2,2 %1,2 %611 00048 %
Liv1,3 %1,4 %611 00048 %
Hero0,4 %0,5 %360 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %9,6 %1 079 00085 %
TV51,8 %1,5 %690 00054 %
Kutonen1,9 %1,2 %531 00042 %
Frii1,4 %1,0 %464 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %12 0001 %
TLC1,6 %1,4 %472 00037 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,2 %851 00067 %
STAR Channel1,2 %0,9 %472 00037 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %506 00040 %
Disney Finland3,6 %2,5 %661 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,5 %363 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.