Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 446 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %26,7 %3 210 00060 %
Yle TV26,9 %5,2 %3 035 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %1 891 00035 %
Yle yhteensä37,9 %34,9 %3 768 00071 %
MTV324,9 %29,4 %3 526 00066 %
Sub3,9 %4,0 %2 259 00042 %
AVA2,8 %2,6 %1 639 00031 %
C More Total1,6 %1,9 %717 00013 %
MTV yhteensä33,3 %37,9 %3 885 00073 %
Nelonen8,0 %9,9 %3 098 00058 %
Jim2,2 %1,6 %1 696 00032 %
Liv1,6 %1,7 %1 617 00030 %
Hero0,6 %0,8 %894 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,0 %3 444 00065 %
TV52,5 %2,2 %1 919 00036 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 498 00028 %
Frii1,7 %1,3 %1 153 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC1,8 %1,7 %1 140 00021 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,3 %2 622 00049 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 331 00025 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 271 00024 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 892 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,1 %1 263 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 446 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.