Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,6 %3 208 00060 %
Yle TV28,1 %5,4 %2 996 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 885 00035 %
Yle yhteensä37,7 %33,9 %3 713 00070 %
MTV324,7 %30,0 %3 467 00065 %
Sub4,3 %4,0 %2 229 00042 %
AVA2,6 %2,2 %1 600 00030 %
C More Total1,5 %1,8 %754 00014 %
MTV yhteensä33,1 %38,0 %3 799 00071 %
Nelonen7,5 %10,1 %2 955 00055 %
Jim2,3 %1,5 %1 676 00031 %
Liv1,7 %1,8 %1 662 00031 %
Hero0,6 %0,8 %918 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,3 %3 385 00064 %
TV53,0 %2,9 %2 037 00038 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 438 00027 %
Frii1,9 %1,4 %1 261 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,8 %1,7 %1 087 00020 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,1 %2 641 00050 %
STAR Channel1,7 %1,4 %1 245 00023 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 175 00022 %
Disney Finland4,4 %3,3 %1 745 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,3 %3,7 %1 259 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 391 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.