Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,8 %3 086 00062 %
Yle TV27,7 %5,4 %2 820 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 857 00037 %
Yle yhteensä37,7 %34,1 %3 503 00070 %
MTV324,8 %29,9 %3 323 00067 %
Sub4,2 %4,0 %2 131 00043 %
AVA2,6 %2,2 %1 574 00032 %
C More Total1,5 %1,7 %709 00014 %
MTV yhteensä33,1 %37,9 %3 602 00072 %
Nelonen7,4 %10,1 %2 828 00057 %
Jim2,3 %1,5 %1 640 00033 %
Liv1,7 %1,8 %1 637 00033 %
Hero0,6 %0,8 %905 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,2 %3 237 00065 %
TV53,0 %2,8 %1 979 00040 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 419 00028 %
Frii1,9 %1,4 %1 240 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,8 %1,7 %1 079 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,1 %2 563 00051 %
STAR Channel1,7 %1,4 %1 229 00025 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 173 00024 %
Disney Finland4,5 %3,3 %1 729 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,3 %3,7 %1 202 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 131 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.