Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,6 %1 667 00062 %
Yle TV26,9 %4,3 %1 503 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %960 00036 %
Yle yhteensä36,6 %32,9 %1 936 00072 %
MTV329,3 %33,9 %1 828 00068 %
Sub3,3 %2,9 %1 057 00039 %
AVA3,0 %2,5 %819 00030 %
C More Total1,0 %0,8 %317 00012 %
MTV yhteensä36,5 %40,2 %1 984 00074 %
Nelonen8,1 %10,9 %1 561 00058 %
Jim1,8 %1,3 %812 00030 %
Liv2,1 %2,1 %896 00033 %
Hero0,6 %0,8 %430 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,1 %1 777 00066 %
TV52,8 %2,3 %955 00035 %
Kutonen1,0 %0,9 %566 00021 %
Frii2,2 %1,6 %643 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %15 0001 %
TLC2,5 %2,4 %569 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,3 %1 300 00048 %
STAR Channel1,3 %1,1 %565 00021 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %489 00018 %
Disney Finland2,9 %2,4 %800 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %2,7 %573 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.