Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,4 %1 657 00061 %
Yle TV28,7 %7,6 %1 578 00059 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %974 00036 %
Yle yhteensä37,7 %33,3 %2 003 00074 %
MTV329,8 %35,9 %1 861 00069 %
Sub3,6 %3,9 %1 070 00040 %
AVA3,0 %2,8 %797 00030 %
C More Total1,1 %0,4 %282 00010 %
MTV yhteensä37,5 %43,0 %1 975 00073 %
Nelonen6,2 %7,6 %1 477 00055 %
Jim1,7 %1,1 %667 00025 %
Liv1,7 %1,8 %806 00030 %
Hero0,9 %1,1 %464 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 726 00064 %
TV52,6 %2,1 %966 00036 %
Kutonen1,4 %1,3 %590 00022 %
Frii2,0 %1,5 %564 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC2,3 %2,0 %523 00019 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,1 %1 306 00048 %
STAR Channel1,5 %1,3 %606 00022 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %500 00019 %
Disney Finland3,4 %2,9 %874 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,1 %627 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.