Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,9 %1 447 00059 %
Yle TV211,4 %12,4 %1 533 00062 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,7 %861 00035 %
Yle yhteensä41,2 %40,0 %1 736 00071 %
MTV320,5 %25,6 %1 578 00064 %
Sub5,4 %5,6 %1 138 00046 %
AVA2,0 %1,8 %674 00027 %
C More Total2,0 %1,2 %336 00014 %
MTV yhteensä30,0 %34,2 %1 720 00070 %
Nelonen5,8 %6,9 %1 352 00055 %
Jim2,5 %1,9 %835 00034 %
Liv1,2 %1,4 %749 00031 %
Hero0,9 %1,2 %513 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,4 %1 547 00063 %
TV53,0 %2,8 %955 00039 %
Kutonen3,6 %3,0 %809 00033 %
Frii1,4 %1,2 %543 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %14 0001 %
TLC1,1 %0,9 %492 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,2 %1 220 00050 %
STAR Channel2,2 %1,8 %695 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %659 00027 %
Disney Finland5,8 %4,2 %982 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,1 %2,2 %641 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.