Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,4 %30,1 %1 207 00095 %
Yle TV29,2 %9,1 %1 032 00081 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %864 00068 %
Yle yhteensä45,7 %42,3 %1 237 00097 %
MTV325,4 %32,4 %1 177 00093 %
Sub3,3 %3,8 %774 00061 %
AVA2,4 %2,0 %596 00047 %
C More Total1,5 %0,8 %219 00017 %
MTV yhteensä32,6 %39,1 %1 191 00094 %
Nelonen4,4 %5,1 %974 00077 %
Jim1,7 %0,9 %578 00045 %
Liv1,3 %1,2 %587 00046 %
Hero0,6 %0,8 %419 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %8,0 %1 047 00082 %
TV52,1 %1,8 %696 00055 %
Kutonen1,7 %1,3 %480 00038 %
Frii1,6 %1,2 %454 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,8 %1,4 %409 00032 %
Warner Bros. Discovery7,7 %5,9 %834 00066 %
STAR Channel1,0 %0,9 %395 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %493 00039 %
Disney Finland3,7 %2,6 %626 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,1 %441 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.