Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %27,2 %1 555 00059 %
Yle TV28,2 %6,3 %1 508 00057 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %936 00036 %
Yle yhteensä39,1 %36,6 %1 834 00070 %
MTV320,4 %24,7 %1 653 00063 %
Sub4,7 %5,1 %1 171 00045 %
AVA2,6 %2,5 %775 00029 %
C More Total2,2 %2,9 %391 00015 %
MTV yhteensä30,0 %35,2 %1 852 00070 %
Nelonen7,5 %9,4 %1 494 00057 %
Jim2,6 %2,0 %919 00035 %
Liv1,2 %1,3 %779 00030 %
Hero0,7 %0,9 %483 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,6 %1 677 00064 %
TV52,9 %2,7 %1 020 00039 %
Kutonen3,6 %2,9 %898 00034 %
Frii1,4 %1,0 %594 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC1,1 %0,8 %508 00019 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,5 %1 344 00051 %
STAR Channel2,6 %2,3 %748 00028 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %735 00028 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 041 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %3,8 %671 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 157 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.