Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,8 %1 548 00059 %
Yle TV27,1 %6,1 %1 456 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %965 00037 %
Yle yhteensä37,0 %34,3 %1 774 00067 %
MTV319,5 %23,1 %1 698 00065 %
Sub5,7 %6,9 %1 281 00049 %
AVA2,6 %2,6 %843 00032 %
C More Total3,4 %3,8 %478 00018 %
MTV yhteensä31,2 %36,2 %1 878 00071 %
Nelonen7,9 %10,0 %1 509 00057 %
Jim2,7 %1,9 %953 00036 %
Liv1,2 %1,4 %808 00031 %
Hero0,7 %0,9 %487 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,1 %1 707 00065 %
TV53,0 %3,0 %1 122 00043 %
Kutonen4,2 %3,4 %847 00032 %
Frii1,2 %0,9 %577 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC1,1 %0,8 %515 00020 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,3 %1 369 00052 %
STAR Channel2,4 %2,1 %742 00028 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %756 00029 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 056 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,9 %5,0 %695 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 130 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.