Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %10,3 %619 00044 %
Yle TV27,1 %5,3 %616 00043 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %268 00019 %
Yle yhteensä19,0 %17,1 %803 00057 %
MTV324,9 %27,2 %792 00056 %
Sub6,4 %6,5 %514 00036 %
AVA2,8 %2,6 %338 00024 %
C More Total2,8 %3,4 %185 00013 %
MTV yhteensä37,0 %39,7 %913 00064 %
Nelonen13,8 %18,3 %734 00052 %
Jim3,1 %2,3 %344 00024 %
Liv2,7 %2,5 %341 00024 %
Hero1,0 %1,0 %146 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %24,1 %870 00061 %
TV53,5 %3,5 %412 00029 %
Kutonen3,9 %3,2 %309 00022 %
Frii1,6 %1,3 %179 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %20 0001 %
TLC3,2 %2,1 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery12,4 %10,2 %611 00043 %
STAR Channel5,3 %4,2 %332 00023 %
National Geographic Channel2,1 %1,8 %227 00016 %
Disney Finland7,4 %6,0 %432 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,3 %5,4 %348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 141 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.