Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 068 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %10,3 %581 00041 %
Yle TV27,3 %4,7 %592 00042 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,0 %251 00018 %
Yle yhteensä17,8 %16,1 %799 00056 %
MTV324,0 %25,3 %760 00054 %
Sub7,2 %7,0 %488 00034 %
AVA3,2 %3,1 %287 00020 %
C More Total2,3 %2,5 %151 00011 %
MTV yhteensä36,7 %37,9 %883 00062 %
Nelonen13,8 %18,2 %710 00050 %
Jim2,9 %3,4 %395 00028 %
Liv2,0 %1,5 %310 00022 %
Hero0,9 %1,2 %179 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %24,3 %841 00059 %
TV53,7 %3,2 %401 00028 %
Kutonen4,0 %3,0 %271 00019 %
Frii2,4 %1,9 %202 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC3,3 %3,3 %226 00016 %
Warner Bros. Discovery13,6 %11,5 %574 00041 %
STAR Channel5,8 %4,5 %362 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %167 00012 %
Disney Finland7,6 %5,8 %433 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,0 %5,9 %367 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 068 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.