Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %30,8 %1 199 00094 %
Yle TV26,2 %5,1 %1 042 00082 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,8 %918 00072 %
Yle yhteensä43,1 %39,7 %1 217 00096 %
MTV324,9 %30,6 %1 169 00092 %
Sub3,5 %4,0 %777 00061 %
AVA2,8 %2,6 %672 00053 %
C More Total1,3 %1,2 %241 00019 %
MTV yhteensä32,5 %38,3 %1 182 00093 %
Nelonen6,1 %7,4 %970 00076 %
Jim2,2 %1,2 %622 00049 %
Liv1,4 %1,4 %608 00048 %
Hero0,8 %1,0 %469 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,0 %1 062 00084 %
TV51,9 %1,7 %724 00057 %
Kutonen2,4 %1,9 %538 00042 %
Frii1,6 %1,3 %477 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,9 %1,5 %469 00037 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,6 %875 00069 %
STAR Channel0,9 %0,7 %414 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %464 00036 %
Disney Finland3,5 %2,3 %595 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,0 %3,0 %395 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.