Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,6 %3 140 00063 %
Yle TV26,0 %4,8 %2 725 00055 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 898 00038 %
Yle yhteensä35,5 %32,3 %3 504 00070 %
MTV323,8 %27,5 %3 350 00067 %
Sub4,7 %5,1 %2 192 00044 %
AVA3,1 %3,0 %1 697 00034 %
C More Total1,5 %1,5 %713 00014 %
MTV yhteensä33,1 %37,3 %3 642 00073 %
Nelonen8,7 %11,3 %2 949 00059 %
Jim2,3 %1,8 %1 718 00034 %
Liv1,6 %1,5 %1 627 00033 %
Hero1,0 %1,2 %1 167 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,8 %3 326 00067 %
TV52,7 %2,4 %1 988 00040 %
Kutonen3,0 %2,5 %1 510 00030 %
Frii1,9 %1,6 %1 220 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC2,1 %1,7 %1 121 00022 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,5 %2 588 00052 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 335 00027 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 159 00023 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 813 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %3,6 %1 250 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 071 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.