Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %33,7 %1 185 00093 %
Yle TV211,4 %11,2 %1 083 00085 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,4 %843 00066 %
Yle yhteensä50,9 %47,3 %1 195 00094 %
MTV320,8 %25,6 %1 138 00089 %
Sub3,1 %4,2 %779 00061 %
AVA3,1 %3,1 %664 00052 %
C More Total1,2 %1,0 %208 00016 %
MTV yhteensä28,2 %34,0 %1 155 00091 %
Nelonen5,2 %6,1 %921 00072 %
Jim2,3 %1,6 %609 00048 %
Liv1,2 %1,1 %592 00047 %
Hero0,5 %0,8 %423 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,5 %989 00078 %
TV52,5 %2,0 %716 00056 %
Kutonen1,3 %0,6 %491 00039 %
Frii1,9 %1,9 %462 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC1,5 %1,3 %401 00032 %
Warner Bros. Discovery7,2 %5,8 %858 00067 %
STAR Channel0,9 %0,9 %423 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %415 00033 %
Disney Finland2,8 %2,2 %611 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,7 %1,4 %378 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.