Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 892 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %27,7 %2 956 00059 %
Yle TV210,0 %9,2 %2 641 00053 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,3 %1 715 00034 %
Yle yhteensä42,2 %39,3 %3 294 00066 %
MTV319,7 %23,8 %2 997 00060 %
Sub5,0 %6,2 %2 123 00043 %
AVA3,3 %3,4 %1 552 00031 %
C More Total1,1 %0,8 %510 00010 %
MTV yhteensä29,0 %34,2 %3 368 00068 %
Nelonen6,7 %7,9 %2 494 00050 %
Jim2,5 %1,9 %1 497 00030 %
Liv1,6 %1,6 %1 477 00030 %
Hero1,1 %1,5 %1 159 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,9 %2 855 00057 %
TV53,2 %2,8 %1 825 00037 %
Kutonen1,9 %1,4 %1 332 00027 %
Frii2,2 %2,1 %1 040 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %70 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 030 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,1 %2 391 00048 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 309 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 112 00022 %
Disney Finland4,9 %4,1 %1 793 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %1,6 %1 071 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 892 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.