Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 807 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,7 %2 934 00059 %
Yle TV214,7 %17,0 %2 734 00055 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %1 661 00033 %
Yle yhteensä46,6 %45,7 %3 304 00066 %
MTV318,3 %22,7 %2 927 00059 %
Sub3,8 %4,0 %1 906 00038 %
AVA2,8 %2,7 %1 392 00028 %
C More Total1,2 %0,3 %508 00010 %
MTV yhteensä26,1 %29,7 %3 200 00064 %
Nelonen6,3 %7,0 %2 317 00046 %
Jim2,4 %1,8 %1 421 00029 %
Liv1,7 %1,5 %1 471 00030 %
Hero1,1 %1,5 %1 079 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %11,7 %2 719 00055 %
TV53,3 %3,0 %1 720 00035 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 289 00026 %
Frii2,2 %2,1 %965 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %51 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 002 00020 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,2 %2 307 00046 %
STAR Channel2,0 %1,6 %1 147 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 044 00021 %
Disney Finland4,6 %3,3 %1 625 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %1,4 %899 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 807 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.