Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 036 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %11,3 %573 00040 %
Yle TV216,7 %18,3 %619 00044 %
Yle Teema&Fem1,2 %0,7 %204 00014 %
Yle yhteensä28,1 %30,3 %794 00056 %
MTV318,3 %19,6 %626 00044 %
Sub7,2 %7,3 %408 00029 %
AVA2,0 %1,9 %186 00013 %
C More Total0,9 %0,2 %106 0007 %
MTV yhteensä28,5 %29,0 %738 00052 %
Nelonen10,4 %10,6 %499 00035 %
Jim4,2 %3,0 %274 00019 %
Liv2,7 %2,7 %289 00020 %
Hero1,9 %2,2 %210 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %18,6 %661 00047 %
TV55,0 %5,6 %338 00024 %
Kutonen2,8 %3,4 %279 00020 %
Frii2,6 %2,5 %142 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %20 0001 %
TLC3,4 %2,8 %192 00014 %
Warner Bros. Discovery13,8 %14,4 %557 00039 %
STAR Channel5,7 %5,5 %308 00022 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %157 00011 %
Disney Finland8,2 %7,0 %371 00026 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %0,8 %232 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 036 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.