Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 021 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,4 %556 00039 %
Yle TV29,5 %7,1 %527 00037 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,4 %199 00014 %
Yle yhteensä22,0 %19,8 %726 00051 %
MTV318,0 %20,2 %642 00045 %
Sub10,3 %11,9 %489 00034 %
AVA3,5 %2,7 %244 00017 %
C More Total1,1 %0,7 %75 0005 %
MTV yhteensä32,9 %35,5 %801 00056 %
Nelonen9,7 %13,2 %538 00038 %
Jim3,7 %3,3 %299 00021 %
Liv2,6 %2,9 %269 00019 %
Hero1,6 %2,4 %197 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %21,8 %658 00046 %
TV54,0 %3,9 %343 00024 %
Kutonen3,4 %2,7 %234 00017 %
Frii2,1 %2,2 %138 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC4,3 %3,4 %228 00016 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,3 %507 00036 %
STAR Channel7,0 %6,2 %346 00024 %
National Geographic Channel3,2 %2,8 %202 00014 %
Disney Finland10,2 %8,9 %430 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %1,6 %272 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 021 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.