Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 021 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %27,6 %1 505 00060 %
Yle TV29,0 %8,5 %1 342 00053 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,4 %898 00036 %
Yle yhteensä41,9 %38,6 %1 718 00068 %
MTV323,1 %27,1 %1 560 00062 %
Sub3,8 %4,8 %985 00039 %
AVA4,1 %4,4 %855 00034 %
C More Total0,7 %0,4 %212 0008 %
MTV yhteensä31,7 %36,7 %1 736 00069 %
Nelonen6,0 %7,4 %1 220 00048 %
Jim2,1 %1,4 %706 00028 %
Liv1,9 %1,8 %766 00030 %
Hero1,1 %1,4 %536 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,1 %1 423 00056 %
TV53,0 %2,5 %913 00036 %
Kutonen1,1 %0,9 %555 00022 %
Frii2,5 %2,3 %528 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,9 %2,6 %544 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,3 %1 185 00047 %
STAR Channel1,8 %1,6 %576 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %447 00018 %
Disney Finland3,3 %2,7 %787 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %1,7 %443 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 021 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.