Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %32,3 %1 169 00092 %
Yle TV215,1 %17,7 %994 00078 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %818 00064 %
Yle yhteensä55,8 %52,6 %1 184 00093 %
MTV319,4 %25,2 %1 105 00087 %
Sub2,0 %2,0 %661 00052 %
AVA2,7 %2,5 %623 00049 %
C More Total1,3 %0,2 %215 00017 %
MTV yhteensä25,3 %29,9 %1 126 00089 %
Nelonen4,5 %5,4 %844 00066 %
Jim2,1 %1,5 %559 00044 %
Liv1,2 %0,9 %589 00046 %
Hero0,7 %1,0 %397 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %8,8 %931 00073 %
TV51,9 %1,6 %648 00051 %
Kutonen1,2 %0,7 %439 00035 %
Frii1,8 %1,8 %415 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,3 %1,3 %411 00032 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,6 %771 00061 %
STAR Channel0,6 %0,5 %333 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %391 00031 %
Disney Finland2,8 %1,8 %522 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,5 %1,3 %338 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 187 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.