Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 742 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,5 %2 874 00058 %
Yle TV211,5 %13,0 %2 547 00051 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,8 %1 652 00033 %
Yle yhteensä42,2 %41,3 %3 183 00064 %
MTV318,9 %22,2 %2 875 00058 %
Sub4,4 %4,2 %2 038 00041 %
AVA2,9 %3,1 %1 504 00030 %
C More Total0,5 %0,3 %426 0009 %
MTV yhteensä26,6 %29,8 %3 248 00065 %
Nelonen6,5 %7,1 %2 415 00048 %
Jim2,5 %1,7 %1 461 00029 %
Liv1,8 %1,7 %1 476 00030 %
Hero1,1 %1,7 %1 033 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,2 %2 788 00056 %
TV52,9 %2,3 %1 741 00035 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 299 00026 %
Frii2,3 %2,0 %1 011 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,3 %1,9 %1 098 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %8,6 %2 339 00047 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 172 00024 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 123 00023 %
Disney Finland5,1 %4,2 %1 668 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,8 %4,0 %1 343 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 742 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.