Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,1 %30,5 %1 156 00091 %
Yle TV213,1 %15,7 %1 043 00082 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,2 %826 00065 %
Yle yhteensä51,1 %49,4 %1 170 00092 %
MTV319,8 %23,9 %1 093 00086 %
Sub2,2 %1,9 %737 00058 %
AVA2,8 %2,7 %648 00051 %
C More Total0,6 %0,2 %183 00014 %
MTV yhteensä25,3 %28,7 %1 117 00088 %
Nelonen4,8 %5,2 %903 00071 %
Jim2,4 %1,5 %636 00050 %
Liv1,3 %1,1 %632 00050 %
Hero0,8 %1,3 %415 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,2 %1 006 00079 %
TV52,1 %1,7 %671 00053 %
Kutonen1,3 %0,8 %452 00036 %
Frii1,9 %1,6 %440 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,8 %1,6 %443 00035 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,0 %831 00065 %
STAR Channel0,9 %1,0 %377 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %440 00035 %
Disney Finland3,3 %2,5 %578 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,6 %4,3 %592 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 186 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.