Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %31,0 %1 179 00093 %
Yle TV224,4 %22,4 %1 044 00082 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,4 %755 00059 %
Yle yhteensä59,4 %55,9 %1 192 00094 %
MTV317,0 %21,7 %1 144 00090 %
Sub1,7 %1,5 %692 00054 %
AVA2,4 %2,4 %613 00048 %
C More Total0,6 %0,2 %197 00015 %
MTV yhteensä21,7 %25,8 %1 159 00091 %
Nelonen4,3 %5,2 %858 00067 %
Jim1,7 %1,3 %569 00045 %
Liv0,8 %0,8 %540 00042 %
Hero0,8 %1,4 %421 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %8,7 %953 00075 %
TV52,2 %1,9 %671 00053 %
Kutonen1,2 %0,6 %460 00036 %
Frii1,7 %1,6 %412 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0000 %
TLC1,6 %1,2 %402 00032 %
Warner Bros. Discovery6,9 %5,4 %803 00063 %
STAR Channel0,8 %0,7 %366 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %451 00035 %
Disney Finland2,6 %2,0 %584 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,9 %2,1 %451 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 215 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.