Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 036 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %11,2 %602 00042 %
Yle TV219,7 %19,1 %552 00039 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,9 %217 00015 %
Yle yhteensä31,8 %31,3 %761 00054 %
MTV314,4 %15,0 %587 00041 %
Sub8,8 %9,1 %473 00033 %
AVA1,7 %2,1 %233 00016 %
C More Total0,4 %0,2 %73 0005 %
MTV yhteensä25,3 %26,4 %770 00054 %
Nelonen8,3 %10,5 %496 00035 %
Jim3,0 %2,5 %271 00019 %
Liv2,0 %2,2 %250 00018 %
Hero1,8 %2,9 %174 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,1 %625 00044 %
TV55,5 %5,5 %363 00026 %
Kutonen3,6 %3,5 %280 00020 %
Frii2,5 %2,2 %154 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC4,0 %2,7 %190 00013 %
Warner Bros. Discovery16,0 %14,1 %567 00040 %
STAR Channel6,5 %5,8 %320 00023 %
National Geographic Channel3,6 %3,0 %175 00012 %
Disney Finland10,1 %8,8 %387 00027 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,8 %1,3 %296 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 036 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.