Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 947 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,4 %1 477 00058 %
Yle TV218,6 %16,8 %1 310 00052 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %795 00031 %
Yle yhteensä48,9 %45,4 %1 675 00066 %
MTV318,9 %22,8 %1 501 00059 %
Sub2,8 %3,0 %935 00037 %
AVA3,0 %3,3 %714 00028 %
C More Total0,5 %0,2 %190 0008 %
MTV yhteensä25,2 %29,4 %1 656 00065 %
Nelonen5,5 %6,6 %1 106 00044 %
Jim1,8 %1,4 %638 00025 %
Liv1,7 %1,9 %700 00028 %
Hero1,0 %1,6 %499 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,5 %1 352 00053 %
TV53,1 %2,7 %854 00034 %
Kutonen1,1 %1,1 %534 00021 %
Frii2,6 %2,1 %511 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0000 %
TLC3,3 %2,5 %540 00021 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,5 %1 191 00047 %
STAR Channel1,9 %1,7 %526 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %442 00017 %
Disney Finland3,3 %2,8 %739 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %2,4 %525 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 947 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.