Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 971 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,5 %2 939 00055 %
Yle TV211,7 %13,0 %2 701 00051 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,8 %1 666 00031 %
Yle yhteensä42,2 %41,2 %3 357 00063 %
MTV318,7 %22,2 %2 956 00055 %
Sub4,5 %4,2 %2 123 00040 %
AVA2,9 %3,1 %1 521 00029 %
C More Total0,5 %0,3 %456 0009 %
MTV yhteensä26,6 %29,8 %3 381 00063 %
Nelonen6,6 %7,1 %2 510 00047 %
Jim2,5 %1,7 %1 472 00028 %
Liv1,8 %1,7 %1 485 00028 %
Hero1,1 %1,7 %1 036 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,2 %2 882 00054 %
TV52,9 %2,4 %1 792 00034 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 323 00025 %
Frii2,3 %2,0 %1 022 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,2 %1,9 %1 106 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,6 %2 418 00045 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 197 00022 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 133 00021 %
Disney Finland5,1 %4,2 %1 701 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,8 %4,0 %1 407 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 971 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.