Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,9 %1 520 00056 %
Yle TV211,7 %9,6 %1 373 00051 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,3 %888 00033 %
Yle yhteensä41,5 %35,8 %1 759 00065 %
MTV319,4 %25,7 %1 615 00060 %
Sub3,9 %4,1 %995 00037 %
AVA2,9 %2,5 %754 00028 %
C More Total0,6 %0,1 %185 0007 %
MTV yhteensä26,9 %32,5 %1 832 00068 %
Nelonen6,3 %7,1 %1 240 00046 %
Jim2,6 %2,1 %720 00027 %
Liv2,7 %2,8 %828 00031 %
Hero1,1 %1,5 %556 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,6 %1 466 00054 %
TV53,1 %2,4 %866 00032 %
Kutonen1,4 %1,5 %626 00023 %
Frii2,4 %2,1 %537 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0000 %
TLC3,8 %4,2 %607 00023 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,4 %1 231 00046 %
STAR Channel2,4 %2,2 %604 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %437 00016 %
Disney Finland4,1 %3,3 %811 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,5 %584 00022 %
Muut2,3 %1,9 %478 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.