Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,8 %1 433 00055 %
Yle TV215,2 %12,4 %1 419 00054 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %903 00034 %
Yle yhteensä45,8 %40,6 %1 689 00064 %
MTV314,8 %20,0 %1 444 00055 %
Sub3,6 %4,5 %1 041 00040 %
AVA1,8 %1,7 %711 00027 %
C More Total1,2 %0,4 %235 0009 %
MTV yhteensä21,5 %26,6 %1 674 00064 %
Nelonen6,9 %8,3 %1 258 00048 %
Jim3,3 %3,3 %829 00032 %
Liv1,4 %1,6 %741 00028 %
Hero1,1 %1,8 %620 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,0 %1 463 00056 %
TV52,6 %2,4 %853 00033 %
Kutonen3,4 %3,3 %831 00032 %
Frii1,3 %1,1 %514 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %27 0001 %
TLC1,2 %1,3 %495 00019 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %1 197 00046 %
STAR Channel2,8 %2,2 %682 00026 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %643 00025 %
Disney Finland5,8 %4,5 %923 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %580 00022 %
Muut3,8 %3,0 %536 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 011 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.