Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %23,4 %1 080 00078 %
Yle TV211,9 %8,9 %953 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %674 00049 %
Yle yhteensä39,2 %34,6 %1 175 00085 %
MTV315,0 %20,1 %1 052 00076 %
Sub4,4 %5,3 %708 00051 %
AVA3,0 %2,8 %540 00039 %
C More Total0,9 %0,3 %125 0009 %
MTV yhteensä23,4 %28,5 %1 127 00082 %
Nelonen7,8 %9,5 %858 00062 %
Jim2,9 %2,9 %544 00039 %
Liv2,7 %2,9 %592 00043 %
Hero1,4 %2,2 %451 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,6 %969 00070 %
TV53,3 %2,7 %644 00047 %
Kutonen3,3 %2,8 %570 00041 %
Frii2,1 %1,8 %426 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC2,8 %3,1 %392 00028 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,5 %857 00062 %
STAR Channel3,4 %2,8 %437 00032 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %442 00032 %
Disney Finland6,0 %4,8 %621 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %366 00026 %
Muut4,4 %3,0 %306 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 249 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.